בעלי עסקים רבים שהיו רגילים לערוך מפגשים עסקיים או השתתפו בקבוצות נטוורקינג לעסקים באופן קבוע חוו שינוי משמעותי בתקופת הקורונה. אי אפשר היה ליצור מפגשים שכאלו והפעילות הזאת עברה להיות באמצעות המחשב ותוכנת ZOOM. מתברר שהפורמט החדש התאים לקבוצות רבות והן ממשיכות במפגשים און ליין שכאלו גם היום.
קבוצות נטוורקינג לעסקים מבוססות על הרעיון של מפגשים פנים מול פנים במסגרת קבוצתית למטרות מינגלינג עסקי. תקופת הקורונה יצרה כאוס של ממש גם בקבוצות הללו כיוון שאי אפשר היה ליצור מפגשים פרונטליים שכאלו.
הפתרון של קבוצות נטוורקינג רבות היה לעבור למפגשים באמתות תוכנת ZOOM הפופולארית. זאת היתה דרך נפלאה לשמור על מסגרת קבוצתית וליזום קשר חברי ועסקי בין בעלי עסקים, גם אם ברגע נתון לא יכלו להיפגש פיזית.
נטוורקינג לעסקים באמצעות זום הפך כה נוח עבור חברי קבוצה רבים שחלק מהקבוצות החליטו על שמירת הפורמט של מפגשים רק באמצעות זום ואילו אחרות עושות שבוע-שבוע, פעם אחת פגישה פיזית ופעם אחרת בזום.
איך תעשו נטוורקינג מוצלח בזום?
למרות שהקונספט של מפגשים עסקיים נותר בזום זהה כמעט לחלוטין לזה שבמפגשים פרונטליים, הרי שבכל זאת יש צורך לעשות כמה התאמות כדי להפוך את המפגשים הללו למוצלחים עבורכם.
איך להצליח במפגש עסקי באמצעות זום:
- להתחבר מוקדם – נשמע אולי טריוויאלי אבל כדאי מאוד להתחבר מוקדם יחסית למפגש ולהרוויח דקות יקרות מפז של מינגלינג און ליין עם שאר הנוכחים שהתחברו ומתחברים האחד אחרי השני. המינגלינג הווירטואלי הזה לעתים מייצר קשרים נפלאים.
- רקע מקצועי – חלק מהמשתתפים במפגש זום עושים זאת מהמשרד או הקליניקה שלהם ואילו אחרים מהבית. אם אתם בבית זה בסדר גמור אבל תשתדלו שהרקע שלכם לא יהיה חדר ילדים מבולגן וכדומה. אפשר לדאוג שתהיו צמודים לקיר חלק או לבחור רקע מותאם אישית שניתן לעצב באמצעות CANVA ולכלול בו את השם והמקצוע שלכם. זה יהפוך את הנוכחות שלכם במפגש גם לזכירה יותר.
- להתלבש כראוי – מבחינה טכנית אתם יכולים לשבת עם חולצה מכופתרת ובתחתון וכפכפים כיוון שרואים רק את החלק העליון שלכם, בעיקר אזור הפנים והחזה. למרות זאת כדאי להיכנס לאווירה של פגישה עסקית לכל עניין ודבר ולהתלבש כאילו אתם בפגישת נטוורקינג פרונטלית. כמו כן כמובן לסדר שיער, להתאפר אם מוצאים לנכון ולהעלות חיוך על הפנים.
- להגיע מוכנים – הזמן שלכם קצוב יותר מתמיד במפגש עסקי באמצעות זום. תגיעו מוכנים היטב לחצי דקה של הצגה עצמית שלכם ותהיו ממוקדים מה ההפניות או הלקוחות שתאם רוצים לקבל בעקבות המפגש. ככל שתתרגלו זאת טוב יותר מול המצלמה לפני המפגש בפועל, כל סביר שתציגו את עצמכם ותעבירו את המסר שלכם טוב יותר.
צריכים לזכור שכל מפגש נטוורקינג בזום הוא רק הבסיס למפגשים אחרים שתוכלו לעשות לאחר מכן. אתם יכולים לתאם עם 2-3 משתתפים במפגש להתחבר לשיחת 1:1 לשעה שלאחר המפגש עם כולם. תוכלו לעשות סוג של ספיד נטוורקינג של רבע שעה כדי לתאם פעילות משותפת או לחזק קשרים עסקיים.
המאמר נכתב בשיתוף עם קהילת נטוורקר אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בבת ים והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.