יש לא מעט ערוצי שיווק אפשריים עבור בעלי עסקים וחברות ואחד היעילים ביותר שבהם הוא זה של משלוח הודעות SMS. מדובר על שיטה בת יותר מעשרים שנה בה ניתן לשלוח הודעת SMS עם תוכן שיווקי לנמען אשר מראש אישר שהוא מעוניין לקבל תכנים שכאלו מהעסק שלכם. שיטה זאת בעלת יתרונות רבים ולכן היא מוצלחת מאוד ביחס לאפשרויות אחרות.
בל מי שמנהל עסק מחפש כל הזמן ערוצי שיווק שונים שיניבו לו את היחס הטוב ביותר בין עלות (השקעה) ובין תועלת (הכנסה). אחד הערוצים הוותיקים שקיימים כיום הוא זה של שיווק באמצעות SMS.
מהו שיווק באמצעות SMS?
שליחת סמסים קיימת מאז שקיימים מכשירי המובייל השונים ולמרות התפתחות הטכנולוגיה, מנועי החיפוש ורשתות חברתיות מכל הסוגים, עדיין מדובר על ערוץ שיווק יעיל ביותר עם אחוזי חשיפה גבוהים ויחס המרה מצוין.
השיטה פשוטה יחסית ולא דורשת הבנה טכנולוגית ברמה גבוהה או תוכנות ומערכות ניהול לפרסום מתקדם שיש ללמוד אותן במשך זמן רב. כל בעל עסק יכול לבצע שליחת סמס מהמחשב שלו לרשימת תפוצה של העסק או לחברים במועדון לקוחות שיש לו.
יש היום מספר תוכנות שמאפשרות ניהול מועדון לקוחות ומשלוח הודעות SMS לנמענים שונים של אותו המועדון. התוכנות הללו די פשוטות לניהול ונוחות למשלוח של ההודעות עצמן על פי חתכים שונים ובכל זמן שנוח לבעלי העסק.
מה היתרונות של שיווק באמצעות SMS ?
כפי שניתן להבין היתרונות של שיווק עם סמסים הם רבים:
- קלות הפעלה – ברגע שיש לכם רשימת תפוצה (שיש לכם אישור לעשות בה שימו!) אתם פשוט מסמנים את הרשימה או מוסיפים אותה למערכת אם היא עדיין לא מוגדרת, כותבים הודעת SMS ושולחים. בתוך שניות בודדות כל החברים ברשימה יקבלו את ההודעה שלכם.
- אפקטיביות גבוהה – סטטיסטיקה מראה שכמעט 90% מנמענים שכאלו יפתחו את ההודעה שיקבלו ויקראו אותה. קרוב לשליש מהם גם יבצעו פעולה שאתם מצפים מהם לעשות כמו לחיצה על קישור לאתר, חיוג למספר כלשהו וכן הלאה. יחס מדהים של היענות ביחס לפרסומות אחרות.
- התאמה אישית – אחד היתרונות הגדולים הוא שהפרסום שלכם יכול להיות ממוקד בנמען ספציפי על פי פילוח או סינון מראש. ניתן לשלוח הודעה רק לנשים ביום האהבה, רק לבעלי משפחות יום לפני תחילת שנת הלימודים או ספציפית ליום הולדת של הנמען. כל זאת ניתן לעשות עם אוטומציות SMS חכמות שיש לרוב המערכות הללו.
- קשר עם הלקוחות – אחד היתרונות הנוספים הוא האפשרות של ניהול סקרי לקוחות באמצעות SMS, קבלת משוב על שירות ספציפי או הצעות לייעול וכן הלאה.
זה אולי מעט מפתיע אבל מתברר שהיתרונות הרבים הללו הם בעלי ערך רב שיוצר יחס עלות לעומת תועלת מהטובים שיש בין ערוצי השיווק השונים הזמינים כיום. בחלק מהמקרים מדובר על היחס הטוב ביותר שיש בענף השיווק.