פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה מכולן, וככזאת היא גם זירת פרסום מושלמת לכל בעל עסק או בעל מקצוע. פייסבוק מציעה כלים מצוינים כדי שכל מי שרוצה בכך יוכל לברור את הגולשים המתאימים עבורו בשביל מסע פרסום בתקציב נמוך יחסית. יחס העלות תועלת בפייסבוק היא אולי המשתלמת ביותר שיש כיום במדיה הדיגיטלית.
כל בעל מקצוע או בעל עסק מחפש איך למקסם את תקציב הפרסום שעומד לרשותו ולהגיע לכמה שיותר לקוחות חדשים במינימום השקעה כספית. הרשת החברתית פייסבוק היא בדיוק המקום לעשות זאת בצורה הטובה ביותר כיום.
למה כדאי לפרסם בפייסבוק?
פייסבוק מציעה כלי פרסום מתקדם ביותר, שמאפשר לכל מפרסם להגיע בדיוק לקהל היעד שהכי מתאים עבורו, במינימום תקציב ביחס לחלופות האפשריות במדיה הדיגיטלית או מחוצה לה.
הדרך לניהול קמפיין פרסום בפייסבוק בצורה כה יעילה ומוצלחת מתחיל בפתיחה של דף עסקי. מדובר על דף נפרד מדף פרופיל אישי שיש לכל אחד מאתנו בפייסבוק. בדף הזה נציג רק את הפן המקצועי שלנו, של השירות שנאו מציעים או של העסק עצמו.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק מבוצעת בתוך דקות וכל שצריך הוא להגדיר בדף מידע רלוונטי.
- תמונת פרופיל שלכם או לוגו של העסק
- תמונה ראשית שתציג בצורה הטובה והברורה ביותר מה המוצר או השירות שאתם מציעים
- פרטי יצירת קשר כולל אתר אינטרנט, טלפונים, וואטצאפ, אי מייל וכתובת פיזית
- פרטי אודות העסק או השירות שמציעים בתמציתיות
ניהול דף עסקי בפייסבוק כולל בתוכו העלאה של תכנים רלוונטיים עבור קהל הגולשים שיגיע לבקר בדף שלכם. התוכן יהיה מבוסס על פוסטים של טקסט, תמונה או ווידאו.
- יש להעלות לפחות 2-3 פוסטים בשבוע כדי להישאר בתודעה כמה שיותר
- יש לכלול תוכן רלוונטי למבקרים בדף כמו טיפים, המלצות, חדשות מהתחום וכן הלאה
- מומלץ לעשות שימוש בתמונות גרפיות מעוצבות או סרטוני וידיאו שלכם או של השירות
דף עסקי הוא הבסיס לנוכחות עסקית שלכם ברשת האינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט. אבל קשה להגיע לקהל יעד משמעותי רק מתפעול הדף עצמו ולכן יש לעשות זאת כחלק מאסטרטגיה של שיווק בפייסבוק שכוללת פרסום ממומן.
פרסום ממומן בפייסבוק הוא המפתח ללקוחות חדשים לעסק שלכם. ניתן לבחור קהל יעד שמתאים לכם לפי חתכים וסינונים שונים שיש במאגרי המידע של פייסבוק ולהגיע לקהל של אלפים או עשרות אלפים עם סיכוי גבוה ביותר להיות לקוחות שלכם בטווח הקצר ו/או הארוך.
דוגמא: עבור מי שמנהלת קבוצות הרזייה לנשים אחרי לידה מרעננה (הקצנו בכוונה). ניתן לבחור קהל יעד של נשים, בגיל 25+, עם ילד בגיל 0-1, מתעניינות בדיאטה ובחדר כושר, תושבות השרון. קהל היעד ממוקד לאלפי נשים בלבד וכולן לקוחות פוטנציאליים. קמפיין פרסום לחוד שימים בסך של 1000 שח יכול לשאת פירות יפים מאוד במקרה שכזה.
לסיכום דבר נציין שיש לא מעט פלטפורמות פרסום באינטרנט אך זאת של פייסבוק היא ללא ספק המוצלחת שבהן למטרות של חשיפה, מיתוג ומשיכת לקוחות חדשים.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי לעסקים אשר רוצים להוציא את המקסימום האפשרי מהפעילות הדיגיטלית ברשת.